Thursday, March 13, 2008

Det går nogenlunde i CG..

Jeg skulle lige lege lidt igår aftes efte at have vundet en lille slat på bordene, så jeg gik op på NL $1,5/3.
Jeg må være ærlig og sige, jeg har sjælden set spewmonkeys som dem før, det var VILDT loose og aggr og latteligt..
Jeg var fuldstændig enig med med selv om at jeg kunne fandme ikke tabe her.. Det er så vanvittigt, som de bare skyder på hvad som helst..
Men desværre fik jeg ikke de vilde kort, og når jeg endelig fik en monster, så fandt de alle lige deres meget sjældne fold frem.. øv.
Men alligevel fik jeg vundet en del.. (det er lidt ærgelig får de fleste pokerhistorier ender altid med ordene: "lige indtil" ..øv) og også her..
Lige indtil jeg gik med på 8s7s og fik en flushtræk og straight draw på flop.(pot $27).
Vi er 3 i puljen, jeg sidder med $250, V1 med $240 og V2 med $400 (en spasser fra norge) V1 better ud i potten $10, et lille cbet...V2 kalder..
Jeg sidder i baghånd, og han kun draws, og kan brænde mig gevaldig hvis jeg raiser her uden noget.. Så jeg kalder og ser turn.. (pot $57)
Turn completer min NUT straight, dog stadig med 2 spar på bordet..V1 better igen lavt..$15, eller lille bet..V2 kalder igen..
Nu må jeg jo sætte dem på et eller andet, V1 sætter jeg på et middelpar, og eller også et draw.
V2 er jeg nu bare for kører efter flushdraw, og garenteret større end min.
Så jeg mener ikke jeg har noget valg end at tage potten ned her og nu, da jeg er noget bange for at han køber en spar til hans formodentlige spar..
Potten er $87
Og jeg har lagt preflop $9 + postflop $10 i potten, så jeg har 231 tilbage.
Hvis V2 har flushdraw, så har han ifølge hans kort 9 outs tilbage (alle spar) for at complete.
Det giver ham 19% for at ramme sin flush (4,2 to 1.)
Dvs han har Callling odds hvis jeg reraiser med mindre end $65 reraise:
$65 er en merpris fra V2 på $50, potten er 152 og han skal kalde 50 (3 to 1), så tror jeg han betaler.

Så jeg better $175, han skal ikke have nogle form for pot odds til at kalde.
Potten er nu $237
Og V1 folder sin hånd.
V2 skal nu... kalde $160 for at se river og med en potodds på (1,48 to 1) mener den norske fjeld KLOVN at det ligger sgu da tæt på 4,2-1 og tager sgu et kort mere.
River: Spar..Og så var det slut... V2 better Nu havde jeg pludselig ingen fold equity, da jeg kun skulle kalde et lille beløb <> potten, så et kald, selvom jeg var død.
Men et tvilvsomt kald er Røde Erik fra jenternes land..Men som mange spillere vil sige, og som man hører hver gang, men man gider bare ikke at høre det.."Det må da være lækkert med sådan en DONK ved bordet, får det koster mange $$$ i længden for ham at kalder så løst"

Men Jaaa for fanden gu er det så, men når man spiller over sit limit, så er det sgu lige meget for jeg vil ikke reloade..
Men for satan jeg glder mig til jeg om 100 år får $$ nok til at begå mig på de limits.. Det er helt vildt hvad de smider sig rundt med..
Jeg så også en anden, var desværre ikke involveret i hånden, men han kaldte til river med 3 par og lagde og $250 i puljen..Vinderen sad med AJ og bettede bare ud i ham..
En anden pot på $200 blev vundet på A10 high Card mod A7... Jeg er måløst.. Men fedt at tænke på at at mange med så mange $$kaster dem rundt i den vitualle verden..

Skal man låne $60.000 hos en sortbørs lånehaj og giv den gas på de høje limits ;-)...


3 comments:

Anonymous said...

Ja, farligt med at træde for højt op i limit. Men lyder interessant som de skyder med penge på de limit. Har selv prøvet lidt på 1/2 (norm. 0,25/0.50) det er ikke ret tit man får lov at limpe, næsten alle pots bliver raiset. Der bliver livligt c-bettet check-raiset og re-raiset m.m. En anden stil end på de lave limits.
Hader også at tabe på den måde til en superDONK.
P.s. kunne du ikke luge lidt ud i dine pokerblog-links, mange er ikke opdateret.

GusX42 said...

Hey Jimmy

Jo mange links er desværre døde, da folk ikke opdatere deres blogs..
Jow det vil jeg gøre..

Ja man skal holde tungen lige i munden, men det er en god øvelse at kun spille gode hænder og være god til at analysere Villians aggressive bets...

Anonymous said...

Prøv els lige og hør denne syge bad beat SHIT (undskyld men jeg raser). Kalder raise m 3-3, 4 andre i potten. Flop 2-3-D bet raise og all-in med een anden. Hvad har manden: 2-2 op på turn kommer den sidste 2er. SYGT at han rammer den ENE OUT !!