Monday, April 23, 2007

Golf (og lidt poker)

Jeg blev sgu nr. 3 i åbningsmatchen, men det var virkelig ringe…
Det var en runde med ups & downs..

1 hul: Birdieputt 1,5 m.. miss -> PAR
2 hul: Birdieputt 1,5 m.. miss -> PAR
3 hul: Birdieputt 1 m miss -> PAR 3 x FUCK….
4 hul. 3 m nedad putt miss + miss - > BOGIE….. (LORT..)
5 hul: psykisk ustabil -> Dobb. Bogie
6 hul: psykisk ustabil -> Dobb. Bogie
7 hul: Tunnel i bunker.. (seriøst spejlæg) 2 slag i bunker + op og i (bogie)
8 hul: Bogie.
9 hul Bogie
10 hul: Bogie (3 slag/chip til 1 m fra hul) MISS -> Bogie
11 hul: miss 4 m putt -> PAR
12 BIRDIE (ENDELIG)
13 Bogie
14 Hul: Miss 3 m putt for birdie -> PAR.
15 hul: FUCK…. Perfekt drive rammer top af træ, lander I en busk, dropper i et hul. Hakker den på v. side af green indspil i bunker, sandchip til 1 m fra kop. MISS. STREG…..(PIS LORT)
16 hul: PAR
17 PAR (4 m put sænket) JAA ET PUT gik i…
18 HJERNEDØD GOLFSPILLER.. STREG…IDIOT

Jo så’n gik det… Og en 3 plads og en flaske rødvin rigere :-)


Mht til pokeren, blev jeg lidt for Kålhøvens, da det er gået godt de sidste par dage og med min 7 plads i MTT var der overskud på selvtillidskontoen.

Det skulle Hybris / Nemesis - som så mange gange før - nok få rodet bod på.
Jeg tabte 200 dolls på cash og kunne ikke komme op af hullet.
Til sidst sad jeg ved et bord og kunne mærke at jeg skulle stoppe, da fik ikke fik andet end kolde kort.
(men vi kender det alle, man venter på semispilbare kort og satser butikken, det er skidt spillet...)
Denne gang sad en spiller med stor stack og raisede 80% af pots med $28 konstant.
Irriterende og fik alle andre til at smide.
Jeg venter og kan ikke calle med 27, 75, 93, 24, osv..
Pludselig får jeg 77 og igen raiser han $28.. denne gang mener klovnen (red. undertegnende) at der skal satses og vindes.
raise de $28 med $28 (for at simulere AA , KK) og får et kald i nakken, flop 256, ok flop.
Han får resten af min stack i nakken. Han tænker ikke engang.. den bliver kaldt og han vender JJ... TYPISK..
Ingen hjælp og den irriterede aggressive - men vindende - spiller forøger sin stack betydeligt...:-(

Senere kl 20:30 mener jeg (og kæresten) at jeg skal spille en MTT mere .. jeg finder en $20.000 Gtd og begynder.
Tåbeligt, da jeg allerede ved at vist jeg skal i pengene kommer jeg til at sidde til kl. 3-4 stykker og med et arbejde mandagmorgen kl. 8. er det ikke helt gennemtænkt.
Jeg jeg går igang... kl. 22:30 er jeg stadig godt med og kl. 22;50 småsover jeg ..
Jeg bliver enig med mig selv om at det er tåbeligt og jeg må hellere stoppe.

Jeg går allin med semikort og dobler :-)..hmm
Jeg give det en chance mere... Jeg kan ikke få mig til at smide min stack på lorte kort, jeg skal vinde tabe fair og square.. Mærkeligt, jeg ved at jeg bare skal ud, men kan ikke få mig til at bare give up...
Jeg venter og få så endelig KJs.. Det er en god taberhånd... :-)
Jeg går AI mod en raiser og bliver kaldet med A10.... ingen hjælp og A10 vinder min stack... Godt så..ude..
Det var $10+1 tabt...

-------------
Hybris - et princip: Den største synd i det klassiske Grækenland var at glemme de naturlige menneskelige begrænsninger og overskride dén grænse, der adskiller det menneskelige fra det guddommelige - med andre ord at glemme, at man er dødelig. Denne synd kaldtes for hybris og blev af misundelige guder straffet med nemesis.
Hybris kan tilnærmelsesvis oversættes med overmod, at udfordre eller trodse skæbnen.

Nemesis er gudinden for retfærdighed og hævn.
Hendes vrede er rettet mod menneskenes overtrædelse af den naturlige orden og den arrogance, der er skyld i det.
Nemesis forfølger den hovmodige og den onde med ubrydelig hævn. Hybris (synd og hovmod) straffes med nemesis (undergang).

Der, hvor jordisk lov ikke kan ske fyldest, træder en guddommelig mekanisme i funktion.

No comments: