Saturday, October 27, 2007

update

Forleden dag havde jeg en af de dage, som jeg ikke forstår. Kæmpe nedtur..

Jeg har forsøgt mig lidt i poker forummet og spørger til det med varians og held <> uheld.
Jeg undre mig hvordan det kan lade sig gøre.. når det kommer så voldsomt ned over een....

Hvis man tager alle sportsgrene, så følger heldet som regel den bedste spiller, så'n har det altid været.
Jeg håbede på - at det var nogle imellem poker.dk forummets brugere som havde en større forståelse på det psykiske der sker med held <> uheld - istedet bare kaldet det generelt varians.
Det var der desværre ikke.

Det er nogle pokerspillere der ikke rammes så voldsomt som andre.Fx. Michael "The Grinder" Mizrachi har udtalt at da han startede med at spille poker vandt han, og han har vundet lige siden. (online)

Jeg havde 3 dage med godt spil, så kom en aften og med under 100 hænder spillet ialt: men HVER gang jeg var godt foran, tabte jeg ..
Og når man spiller ultra tight og aggr. WOW af det kan lade sig gøre at være så uheldig på een aften....
her er nogle af mine hænder:
18% risiko: QQ <> 99 (villian fanger 9 på river)
29% risiko (OK) KK <> AK (klassisk) fanger A på river
KK <> AQ (str. til villian) jeg ramme er flop K108 risoko 13% -- super
Risiko 18% - KK <> 99 (denne gang fanger Villian set på flop og fanger mig)36% risiko -
AK <> Q7s (Jeg rammer nut str. på flop, Villian flush på river)99 <> 77 (villian rammer str. på river) 17% risiko...

Jeg forstår ikke det kan lade sig gøre.
Jeg forstår og acceptere det sker ind imellem, og sån SKAL det være.
Men sgu da ikke ALLE hænder på en dag.. Det er UNREAL..

Nå så'n er det..

Iaften fik jeg endelig spille noget godt poker, der var stadig en del beats, men slet ikke på samme niveau.
Mine KK blev fandme knækket af AK 5 gange her til aften.. Med A på flop.. pis..
Det skide Ace kommer hver gang... :-) LOL .... Men godt det sket når det er omvendt.

Spillede 9 Cashgame sessions med winning i 6 af dem.
Total Profit $264
BB/hr. : 23,4
Spillede 698 ialt. Så det var ok..

Samtidig fik jeg krydret med nogle sejre i $16 Turbo SNG..

BR: Ligger på ialt $553

Mine $1000 i Oktober når jeg ikke - pis . Det så eller fint ud efter at vre på $500 i starten af mdr.. Men sån gik det ikke.
Det skal dæleme gå over ALLE forventninger hvis jeg skal ramme $5K inden jul. Hmm
Bare jeg kan holde bad beat virusen for døren, så går det..

God weekend...

4 comments:

Anonymous said...

Hej x42

kender godt det der med at alt mislykkes - også flere gange i træk - så må man bare stoppe og på den igen senere.

Du skriver du spillede 9 sessions.
På hvilket limit og hvor mange borde spiller du ad gangen nu ?

GusX42 said...

Jeg spiller NL $0,25/$0,50 og skifter lidt til NL 0,5/1 TYR på PokerHeaven.
Tyrkiske $ er ikke helt så meget værd som US$

Ellers spiller jeg som regel. 2xSNG + 1xcash bord. Nogle gange 2xcash og 1xSNG.
Mine Sessions er ikke korrekt ord, da det bare er antal startede cash borde.

Gambler_dk said...

Hej Gus

Som andre siger, er din sample size alt for lille til at man kan snakke om uheld, sådan at det giver mening.

Jeg kan derimod ikke lide at du spiller sng's og cash samtidig. Det svarer til at spille skak samtidig med du spiller RISK. Det er to forskellige tankegrene, der skal involveres, og det giver ikke optimale vilkår for succes.

Jeg ved fra mig selv, at når jeg mixer cash og sng's, går det ud over mit generelle spil. I en sng's er man tit passiv-agro en en grad, hvor det i et cash game vil være direkte skadeligt. I cash er det tit så profitabelt at jagte sets, at det ikke kan svare sig andet. I en sng er det ofte modsat. Og når man sidder med tre-fire borde åbne, er tænketiden så lille, at man risikerer ikke at omstille sin tankegang fra det ene spil til det andet.

GusX42 said...

JA jeg kan godt se hvad du mener..
Men når jeg spiller en SNG ved siden af cash, så er det ro på..
JEg laver ikke de store moves ved en 10 mands SNG og venter stiller og roligt på gode kort.
Samtidig er det ikke nødvendig at spiller aggressivt, indtil det er 4-5 tilbage.
Medmindre jeg få Monster så folder jeg bare.
Eller ser en masse flop næste gratis.

Så fokusere jeg på cashbordet.

Det samme gør jeg ved større MTT, selvom jeg ikke spiller ret mange af dem, pga af tiden..

Så mister man ikke sin koncentration ved at folde.
Det kan godt være at man ikke er 100% fokusseret, men eg spiller ikke ret mange, men umiddelbart vinder jeg 50% af mine spillede SNG..
Men vi taler om fx. 4 spillede lørdag og 2 spillede igår, osv.
Meget lille antal..

DEsværre kan jeg ikke fatter at få min PT til at funke med SNG, hvorfor tager den ikke vundne beløb og pladeeringer automatisk.
Skal man sidde og indtast dem alle manuelt ???

Gør du det Rayban.