Wednesday, November 7, 2007

Analyse i Pokertracker

Nu da nedturen foralvor gik igang igår, giver det mulighed for at analysere mit spil.
Jeg fik ikke min rakeback fra Pokerheaven, som jeg havde regnet med, da min registrering ikke var kommet korrekt ind under rakeback programmet. Typisk..
Jeg surfede lidt rundt på nettet, læste lidt pokerting, og så lidt poker videoer, og fandt en instruktionsvideo til brugen af pokertracker fra Theis Kristensen på http://www.pokeruni.dk/

Det var vedr. 10 vigtige punkter man kan analysere på sit spil.
Jeg bruger jo mest PT til at se mine hænder igennem, og holde styr på stats m.m.
Men bruger det ikke helt vildt til analyse af mit spil m.m Det vil jeg igang med.
Jeg føler jeg har rimeligt styr på spillet på mit niveau og kan "læse" lidt engang imellem og laver nogle moves, som faktisk lykkedes til tider :-) Men jeg vil være bedre og mere skarp.

Så jeg begyndte at kigge lidt af mine stats igennem, hvilket satte flere ting i relief.

10 Vigtige punkter som kan analyseres i pokertracker.
1) Aggressive nok preflp. Mere end 0,5
2) VP&IP Højere på knappen
3) Steals større end 20%
4) Forsvaring af blinds
5) heads up play
6) Multiway pots 3-10 spillere
7) pairs . VPIP over 85%
8) suited connecters
9) off suited connecteers
10) post flop aggression. mellem 2-4.

Jeg må bare indse det, jeg er ikke dygtig nok til online poker.
Det eneste jeg kan gøre er, at forsøge at blive bedre.
---STATS ER OVER ALLE MINE DATA FRA 1 .JULI ----
Jeg vil se om jeg bliver bedre over tid - måned for måned..

1. Jeg er simpelthen ikke aggressiv nok preflop.
Når man tager VP&IP plads for plads skal den være mere en o,5 (VI&IP/ Preflop raise)
Mange siger at man skal som tommelfinge regel (SHNL) raise ½ delen af sine spillede hænder fra alle positioner.. Av... Den synes jeg er svært når man får noget lort på hånden.
PA Button 0,37
PA 1 0,39
PA 2 0,41
PA 3 0,42
Alle er flot under 0,5, som de ikke burde være.... Så det vil sige at jeg kalder for meget med mine hænder og ikke komme raisende ind i potten preflop. Det gør mit spil til passivt og det vinder man ikke med.

2) VP&IP skulle gerne være meget højere på knappen end de andre, helt op til dobbelt som meget.
Men mine tal er meget ens, så dvs. jeg spille lige meget fra alle positioner. Selvom jeg synes jeg tænker over position, så spiller jeg få mange kort. det skal der ændres på.

3) Steals større end 20%
Min samlet Attempt to steal blinds er 18,92, tæt på 20, men den skal helst over 20.

4) Forsvaring af blinds.
Her er min BB/100 = 0,47 det er ganske godt.
Den skal være over -0,375 for at man kan sige at det er bedre at spille dem end af folde hånden.
Så jeg har vundet en del af mine blind tilbage.. Og når nogle har forsøgt at stjæle mine blinds er jeg ganske aggr. til at få dem tilbage igen.. Den ligger på 0,67 BB/100, og igen skal den være over -0,375

5) heads up play
&
6) Multiway pots 3-10 spillere
Venter jeg lige lidt med.

7) pairs . VPIP over 85%
Her skal den totale VP$IP være høj - den skal over 85% - min VP$IP er 91,84%
Hos mig i oktober er 77, 55,44, & 22 i negativ, mens alle andre er i samlet +.

8) suited connecters.
Min BB/100 hand er på 0,05 i plus..Den skulle helst være positiv.
Disse hænder spilles bedst i multiway pots.
Hvis man tjekke mine stats på SC hænder hvor jeg cold caller , finder man meget hurtigt ud af, at det er skidt. Min BB/100 er på -2,42.. Det er så også kun gjort 19 gange... Så det er heldigvis ikke så tit..
Og et meget beskeden -$.
Pudsigt nok er det A2 suited som er min mest profitable hånd af alle suited connectors... hmm.

9) off suited connecters
Min BB/100 ligger på -0,20, og her burde der kunne ændres noget 30 gange har jeg cold called off SC, og med en BB/100 på -2,59... Not good..

10) post flop aggression. mellem 2-4.
Når man ligger Bet og Raise %'erne sammen i PT, skal den helst være over 40%. D
er ligger min raise % på 4,2% og min bet på 43,5%, så det er vist ok..
Og min aggressionsfaktor ligger over 2, så det er vist også godt nok..

Men hvor dælan taber jeg så alle mine penge henne...?
Men jeg har jo i Oktober været vindende med BB/100 på +1,52, så det er vel ok..ikke ?

Men jeg taber jo alligevel... Det gjorde jeg igår..
Spm. er om det kan undgås, ved at gennemgå sit spil. Det tror jeg ikke, da jeg jo selv mener at jeg tog de rigtige beslutninger, men blev badbeatet.

Men jeg burde kunne vinde mere i mine gode streaks end jeg taber i mine negative...

3 comments:

Anonymous said...

Hej,

Kanon at du har fundet leaks i dit spil ved hjælp af vores videoer - da det er tanken med konceptet.

Jeg kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er at være aggressiv.

Som reference er mine stats for punkt 1: ~0,9 i alle positioner (synes at 0,5 lyder lavt, men ok).

Held og lykke med projektet

GusX42 said...

o,9 er dæleme agressivt, man skal være god til at folde.
Får man ikke ørene i maskinen alt for mange gange, ved at raise så meget.
Så oftest får man jo en dårlig eller middel hånd.. Det er sjælden man sidder QQ, KK, AA, AK, AQ.

Og når nu VP&IP på knappen skal været dobbelt så høj so mde andre, så kan man vil ikke undgå at kalde en del fra kanppen, hvor der er reraiset, eller er det kun i de tilfælde hvor der er limpet eller folde om til dig, man bryder ud i et raise orgie.

Endvidere siger du på et en dine videoer at du spiller Loose Aggr.

Hvor ligger din VI&IP generelt.?

Den må da ligger over 40% ikke ?

Anonymous said...

Den store forskel på at spille aggressivt og passivt er jo bare at man har initiativet i puljerne, i stedet for at man caller. Behøver ikke få ørerne mere i maskinen af den grund.

Min V$IP er 27% og henholdsvis 18%utg og 36% på knappen.

Jeg tror ikke man kan ligge så meget højere profitabelt.


Pokeruniversitetet