Saturday, November 24, 2007

BUST



Min november graf i Cashspillet.
Onde tunger kan sige meget, gode tunger er mundlamme.. :-) WTF..

Sidder her en lørdag middag og spiller lidt cashgame..
Det har været en hård uge.

Jeg, en 90 kg 1,88 cm og meget atletisk bygget J blev kørt fuldstændig over af gudernes brutale måde at sige, at man lige skal køle lidt ned.
Jeg fik en ordentlig omgang influenza og en smadret ryg af alt det liggen’ ..

Mit poker har set bedre tider, så efter at blevet igen ramt af Bad beats – fik jeg rodet mig selv ud i nogle gigantfejl som kostede $$.
Jeg bandede over mig selv og dagen efter, skulle de fejl ikke gentage sig.
1 gang gik jeg over stregen og re-raisede et reaise AI med KQs på et Q104 flop.
Og Villian vender Q10.
Derefter semi TILT på et andet bord med flushdraw og BUST.

Slut ……
Tiene No Dinero..

Sikke noget pis.. Ikke mere $5K, ikke mere store julegaver… Nada..Finido.. Roger Over..
- - - - -


Selvransagelsestid – No deposit…

Jeg synes jeg oplever flere badbeats dage end mine venner som spiller poker.
Er jeg mere uheldig end de er ?
Spm:Jeg er vindende de fleste dage, men når jeg taber så taber jeg stort. Hvorfor det?
Svar: Fordi du ikke stopper med at spille.
Re-spm. Jamen hvordan ved man hvornår man skal stoppe, burde man ikke kunne vende skuden?

Hvordan kan det være at der er nogle dage, hvor man er pisse uheldig ?? og andre dage hvor man er heldig ?? Hvordan kan det være ?
Og vigtigst - hvordan ved man det på forhånd.
For selvom om mange pokerspillere prædiker om at poker er dygtighedsspil, hvilket jeg er enige i da de dygtigste VIL vinde over tid.
MEN for at vinde de enkelte session skal der være held indblandet. Man kan ikke vinde et cashgame uden at være heldig. Man SKAL ramme sine holecardspå flop, turn eller river for at hive nogle potte. For selvom man venter på AA hele dagen, så går AA altså ikke hjem alene, når man sidder i uskrud.. BELIEVE ME..

Nå.. når det er sagt…
Hvad nu…
Stop med poker… (aaegh det sagde han ikke..) nej spil og konkurrence ligger for dybt i mig, og da jeg elsker kortspil og især poker er det svært at sige nej til.
Nå ok.. hvad så.. STOP MED AT TABE…Jo det vil jeg gerne men hvordan..

1)… SPIL poker for at vinde penge
Tænk over den, det er ikke lige bare ….
Mange vil sige.. Jamen det gør vi alle sgu da. Og ja det gør vi, men det er forskel på at vinde penge eller VINDE penge, dvs vil sige cashe ud til din lønkonto eller anden konto og brug dem dem på kæresten, en ny bil, et plasma TV HD ready, eller en rejse med hele familien til østens vidunderlige områder.
Eller vinder DU penge for at bygge dine BR op til et bestemt mål.
Man bliver penge blind, man vil have mere .. og spiller over limit over ryger ned i BR.

Noget inspireret af en af mine venner som er vindende spiller, han spiller poker for at VINDE penge ikke for at spille poker.. Det er lidt morsomt, men ganske givende – Must I say..

Det er noget – som skal ændres i min indstilling til pengespillet, og det sker ikke over night, men forhåbentlig kan jeg rykke lidt af gangen.

2) .. I tilfælde af reraise eller AI (både for og imod)
Brug sgu da lige 8 sec. På at sætte Villian på en hånd..Istedetfor bare at pløre $$ ud til højre og venstre.. KÆMPE FEJL.. Mange $$ kan spare ved bare lige at tænke, vil han gå AI med en mindre hånd en min.
I de fleste tilfælde vil man kunne sige nej.. -> man er slået.

3) .. Læg din nysgerrighed et andet sted end ved pokerbordene.
Order ikke at uddybe den, alle kender den.. Jeg ved jeg er slået….nej jeg skal fandeme lige kigge , det kan være han bluf…..nej self. det tænkte jeg nok..

Det er min top 3 lige nu, som skal forbedres..
Så må aggressivitet og alt de andre Pokertracker finurligheder vente til den top 3 er på plads..

Endvidere skal jeg finde mig et ordentligt sted at spille med en god rakeback aftale.
Kan ikke finde et sted som passe mig. Pokerheaven snød mig, så der bliver det nok ikke.

Bust var jeg torsdag eftermiddag.
Havde tilmeldt mig PartyPoker’s $50.000 freeroll. Med håb at at kæmpe sig vej gennem 10.000 håbefulde spiller til 1st præmie på $5000 not bad for en gratis turnering.

Jeg missede nogle gode muligheder for at double og endte desværre som nr. 577 / 10.000 og en præmie på $15

De $15 er nu vokset til $150.


Endvidere var jeg endelig igen til hyggepoker i går aftes.
Super stunder, som man bare ikke vil være for uden. Lige meget om man taber eller vinder.
Men i går fik jeg gang i mit livespil igen og gik derfra med en FIN gevinst..
Og mere vigtigt… Selvtilliden større en før..



-- 00 -- 00 -- 00 -- 00 -- 00 -- 00 -- 00 -- 00 -- 00 --

Jeg håber det er nogenlunde læseligt, nok ikke RaybanDK standard J Du skriver flot, men er jo også jounalistspire. Jeg må tækkes med en ingeniør prædikat og derved ikke klassificeres til at skrive læsbare manualer og rapporter til den menige mand.




2 comments:

Anonymous said...

Jeg kender det alt for godt det der med uskrub. Det er utroligt som det nogle dage kører fantastisk på alle 3 borde NL50 og man henter er par buyin hjem. Og så andre dage hvor ABSOLUT INTET virker !! Man får ingen gode kort, rammer ingenting, og får man endelig gode kort OG rammer, ja så er man alligevel ned til en større hånd.
Jeg har personligt bedre erfaring med turneringer, hvor jeg er vindende spiller. Nu skriver du at du spillede PartyPokers 50K - og det gik da rimelig godt (jeg blev nr 953 og $10 rigere)så hvorfor giver du ikke det en chance ?

Ellers en god blog - kigger hver dag.

See you at the tables

GusX42 said...

Hej Jimmy..

Tak for det.
Det svære ved turneringer er tiden.
Det tager jo som ofte (hvis man gerne vil vinde) 5- timer, med de større turneringer.
Og da jeg har fuldtidsarbejde, en kæreste der skal tales med og en hund der skal leges med og luftes, så er det svært at finde de 5 timer på en hverdagsaften, og til tider i weekenden.
Så derfor er det blevet til cashgame, hvor man kan gå og komme som det passe en.
Men jeg giver dig ret, hvis man kan få noget til at ske i MTT's så er det meget sikre at lave penge end de forbandende cashgames..

Gus