Monday, January 7, 2008

Og så ikke flere ord om varians , næsten.. (LANG)

Jeg vil ikke lave brok over varians mere, da det er en helt naturlig ting af poker, som man må acceptere på lige fod med at man vinder nogle pots.

Dog er jeg stadig undren over mekanismen i uheld og held, da jeg mener at uhelds dagene "for mig" ser ud til at være forudbestemt, hvilket er irriterende da jeg ikke tror på skæbnen m.m.
Og det undre mig at man ikke kan ændre det.. Måske man kan..
Det helt store "Guldæg" ville så være at have en plan eller program der kan fortælle mig hvilket dag det er når jeg står op. Altså ikke om det er onsdag eller fredag, selvom man kan være en anelse fraværende når hunden vækker en om morgenen.
Men om det er en normal dag (hvilket jeg så er vindende i poker) eller en uheldsdag, hvilket betyder Bad beats..

Jeg talte med ChrisB i går og han spurgte self. til om Tilt er et problem.
Men det synes jeg faktisk ikke det er, jeg føler ikke jeg tilter ved badbeats, da jeg efterhånden har været udsat for det en DEL gange.
Og mange gange kan man kun smågrine af det umenneskelige uheld der ramte en.

Fremover vil jeg kun koncentrere mig om mit spils største tabte potter og finde ud af hvorfor jeg tabte de penge.
Det vil nok komme en de fejl som skal fjernes fra ens spil.

Ved status på hver mdr. vil jeg komme med regnskabsføring over hvilke dage som har været uheldsdage og positive dage.
Det er lidt sjovt at følge, måske man finde en sammenhæng en dag..

Lørdag..
Blev en -$159 dag.

Pot: $-49
Jeg får 77 på knappen. Jeg raiser til 4xBB, får et reraise af SB til 10xBB. Call.
Flop: 333
Villian better $17… Her burde jeg lægge mig, det er et stort bet på et træls flop.
Jeg er sikker på han ikke har 3, men tænker ikke meget over det. Desværre.
Det er et $17 i en $22 pot, hvilket kan indikere AK og et Cbet, og Villian burde kun blive kaldt af højt par eller en 3. Så en stor fejl at kalde.. Så jeg vælger at teste ham imod hans forhåbentlige AK.
Jeg reraiser ham til $34. Hvilket faktisk sætter han all in –
Villian har kun $22 tilbage og vælger at smide resten af $ i potten og jeg kan ikke gøre andet end at kalde de resterende $5 og se ham vende AA.
Fejlen er her ikke at vide hvad hans UTG raise til $10 betyder, og lægge hånden ved Cbettet, da jeg faktisk skal ramme på turn + river for at vinde..

Pot: $-46
99 <> 1010

Jeg sidder i baghånd med 99 og Villian (EP) raiser til 2,5 xBB, jeg vælger bare at kalde.
FLOP [board cards 10S,5C,4S ]
Villian better 6XBB et standard Cbet og betyder ikke noget for mig.
Jeg vælger at sætte ham på overkort AK-J, Ax, og vælger at tjekke hans hånd med et reraise (POT = 12,5) på $15.
Villian giver mig hurtigt på nakken og smider yderligere $27 i potten og er AI.
Er jeg slået her.. ??? JA. JA. JA…
Men tricker fingeren er igen på spil, og jeg er ikke klar nok i hovedet til at smide min hånd.. Dumt og en KÆMPE FEJL..

Pot: $-33
99 <> QQ
Mod samme Villian som ovenfor..
Jeg har 99 på knappen, Villian click raiser til $2 i MP, og jeg reraiser 6xBB. -> Kald.
FLOP [board cards 5C,JD,10H ] – Skidt flop.
Villian checker, jeg Cbetter 6xBB. Villian reraiser mig $30. (Wake up call)
Igen kæmpe fejl og kalder.

Husk nu på, reraise er som en indikation om at de har en god hånd..

Der skal også lige en KÆMPE FEJL med fra Villians side, dog en anden en ovenfor.
Pot: $121
(begge er dybe, dog har Villian mig dækket)

VIllian2 raiser til 4xBB, jeg sidder med Ah2h og kalder + Villian1 kalder
*** FLOP *** [9h 2c Ac] – lækkert flop. Kan håbe på AK hos Villian2, men så havde han nok bettet noget mere preflop.
Jeg sidder i EP og checker.. Villian1 checker – Villian2 better $15
Nu skal han ikke ramme en højt kort (formoder jeg) til at får 2 højere par. Så jeg reraiser ham $25 – Villian 1 folder (god ide)
Villian2 tænker ikke længe og går AI, med hele stacken.
Så er spm dæleme.. Sidder han med set ????? 99 eller 22…
Han er rimelig aggressiv
Den eneste grund til at jeg kan kalde, er egentlig at hvis jeg selv sad med set med et A på bordet, og en modstander raiser vil jeg kalde (slowplay) og trække flere bets fra ham.
Derfor bliver jeg enig med mig selv om at kalde.
Så vende han A3.. WOW

Ah2h <> As3s
Det Ax havde jeg ikke regnet med.. og turn er meget god.
*** TURN *** [9h 2c Ac] [2s]
*** RIVER *** [9h 2c Ac 2s] [Kc]

God pot..

Søndag.

Igår blev en udemærket dag.
Spillede nogle rigtige gode sessioner, og brugte PAHUD til at spille modstander.

Mine største pots var:
AcQs <> KhQh
*** FLOP *** [Th Qd 9c]
*** TURN *** [Th Qd 9c] [3c]
*** RIVER *** [Th Qd 9c 3c] [5c]
Total pot $171.80 Rake $3

AsJc <> KK
*** FLOP *** [Ac Qd 3c]
*** TURN *** [Ac Qd 3c] [Js]
*** RIVER *** [Ac Qd 3c Js] [4d]
Total pot $142 Rake $2

JJ <> AsQd
FLOP [board cards 7H,9H,KS ]
TURN [board cards 7H,9H,KS,2C ]
RIVER [board cards 7H,9H,KS,2C,7C ]
Pot: $183.35, (including rake: $3)

AA <> QJ
FLOP [board cards 7C,JD,4H ]
TURN [board cards 7C,JD,4H,2C ]
RIVER [board cards 7C,JD,4H,2C,10H ]
Pot: $168.60, (including rake: $3)

Min største fejl, som bare er DUMT.
Jeg sidder med Q10 og kalder.
FLOP [board cards 4S,JC,10D ]
Villian better , jeg kalder.. SMID.
TURN [board cards 4S,JC,10D,JH ]
Villian better større , jeg kalder.. Jeg tror jeg bluffer - SMID.
RIVER [board cards 4S,JC,10D,JH,10H ]
Villian smider resten af sine chip I potten – HVAD fanden kan jeg slå..
Jeg kalder.. Og self havde han J..
De er nemt bagefter at finde sine fejl, og det her er bare DUMT..

Her en stor -pot..
Jeg sidder med QQ og raiser og Villian (i SB) kalder.

FLOP [board cards 9D,7S,8S ] – BÆ Flop.. Her smider Villian et stor bet ind..
Det ser jeg som om han beskytter sin hånd, tror på et par. Så jeg reraiser ham.
Og får et AI på nakken. DANM..
Igen kan jeg ikke få mig til at smide, og samtidig er jeg dybt inden i potten, så det bliver et kald..

TURN [board cards 9D,7S,8S,3D ]
RIVER [board cards 9D,7S,8S,3D,4C ]

Villian vender 87… Danm..

Sidste store tabte pot er lidt klam.
Jeg sidder med Js9s
FLOP [board cards 10S,KS,4C ] - H. Bet - V kald..
TURN [board cards 10S,KS,4C,5S ] – Av flush - Den skal have..
Jeg better – Villian tænker og kalder…

RIVER [board cards 10S,KS,4C,5S,6S ]

Argh …. Jeg better igen og får et AI på nakken.. Jeg er dybt committed og smider resten af mine spareskillinger – dog kun for at se hans As vinde puljen.. Æv.

Men en +EV dag og Profit +$292, så det var godt nok..


No comments: