Monday, May 4, 2009

Så er maj måned igang og der skulle gerne fortsætte det gode run fra april måned af.

Jeg ved ikke om det bære frugt i det lange løb, men så må jeg tilbage til mere tight, men iøjeblikket spiller jeg NL50 rimelig loose.
Ligger for de første 2,3K hænder med en VIIP på 34,2%, og nogle session et stykke over det.

Jeg spiller hovedsageligt postflop poker, og det er en beslutning jeg har taget, da jeg synes ikke korrekt "by the book" opningsrange på NL50 virker særligt godt.
Bemærk at det er på NL50 (IMO) - og ikke poker generelt.

Når jeg raiser, så er det for ofte at villains folder, og gør man det kun med sine gode hænder, så føles det som om, man intet modspil og aktion får. Så føler man sig pludselig nødsaget til at spille medium kort som var de top par, og så går det endnu mere galt.

Derfor raiser jeg med meget forskelligt, og caller generelt med en del små kort, for netop at fange en villain med AK eller top par, når man rammer 2 par med 64off eller lignende.
Når man spiller således, så er det ekstremt vigtigt at man fornemmer den modstand der komme igen, når man raiser villains cbet.
HUSK at starter du med Skrammel kort, så er der STOR chance for at du ender med Skrammel
Og der er bestemt også dagen hvor man vælger forkert og det koster stakken.

Maj 1: (-$99)
En skidt start på måneden med ~en negativ profit på $99.
Jeg spillede en KJ for hovedløst da jeg rammer J på floppet og taber et BI til QQ.

Endvidere taber jeg et ½ BI til AsJs da jeg selv har AdJc, da vi begge rammer AJ på floppet men villain rammer sin flush på river..

Endvidere kommer hånden hvor jeg hovedløst satser alt med 77 på et 568 flop.
Medium par med open ended straight draw. Den ser god ud. og ender AI mod AA, ingen hjælp og Hvem har narrehatten på nu !!!!!

Taber lidt flere pots, hvor jeg bla. har AK uden en klør og bliver nødt til at smide på river da 4 klør ligger på bordet.
Og så er der lige en sidste hånd hvor jeg taber med AA til Q10, da villain rammer Q på flop og 10 på turn, men taber kun $23 da der ligger 4 hjerter derude efter turn, så det dræber lidt aktionen..

Maj 2.(+$235)
Den 2 maj er en lidt underlig graf for spillet.
Kommer egenligt fint igang, men ramme en del ups and down.
Fx:
JJ <> 87 - TAB på -$74 da floppet rammer T78
AQ <> AsTs - TAB på -$25 da river rammer en Flush til villain
8d9d rammer en straight på turn <> QQ - Win : $54
AA <> KT : Win $53 - hovedløst af villain da han rammer intet men går efter en inside straight

A9 rammer tribs på floppet <> J9 . Win: $35
Så en masse gode hænder..

Bla denne her hvor jeg turner en slowspiller AJ (2 par) til fuld hus til villains mindre hus.


Så smider jeg -$33 med AsKs og rammer ikke rigtigt noget på floppet.
Igen smider jeg -$28 med 99 på et lavt flop, men A dukker op og den har villain.

Jeg sidder på 4 borde, og det ene bord spiller vi frisk til.
Vi er 2 maniacs ved bordet. Mig og Topiaz. Der spilles næste 50% af hænder og er i klinz mange gange.
Jeg spiller hovedsagelig mod ham, da han har en del $ og er frisk på at spille og jeg ser ham som et nemt offer.
Mellem os sidder FAT_Finger, som er en tight, aggr, ok spiller.
Han raiser sine premium hænder og folder resten.

Hånden kommer, som giver et fin resultat for dagen.

NL50 SH
HERO [BB] $154
FAT_FIGNER [UTG]: $89
Topiaz $67

Hero i BB med 1010.
Fat_finger UTG og Topiaz lige efter.
UTG limper $0,5 og Topiaz better $2 resten folder og jeg betaler med 1010 for set value.
Fat_finger ryger nu frem og raiser til $11,75.
HVorfor først limpe og så squeeze, det er self. et godt spot at squezze i, da 2 loose spiller er i potten, og den ene kalder bare et standard bet.
Topiaz går ingen steder og kalder.
Det samme gør jeg...Velvillig til at folde hvir der kommer overkort på floppet og jeg ikke rammer en 10.

Flop: 6h 10d 7c - et drømme flop med mindre Topiaz sidder med 89, hvilket bestemt er sansynlig.
Jeg checker
FAT_FINGER better $26 ud i potten på $35,50
Topiaz kalder. (han går ofte AI når han ramme, så jeg formoder at han ikke har nuts 89)
HERO går AI med $142,9, jeg synes det virker som et loose AI og vil skræmme de andre væk.
Da jeg allerede har en loose/maniac image, virker det (IMO), som om jeg ikke vil spille mere og vil tage potten ned nu, men enten et over par, medium par eller ramt A10.
FAT_FINGER kalder og det samme gør manias TOPIAZ.

FAT_FINGER vender AA..
TOPIAZ vender 65off. (WHAT!!!) se det er loose..CraZy

Turn: 6d, hvilket sender Topiaz tilbage i kampen og har outs.
Men heldigvis sender river en Jc på bordet og jeg napper en pot på $247... nice.


Maj 3.(+$144)
Ikek det helt store at skrive, ramte godt og spillede fint.
Ikke de store uheld.. eller beats.
Kun en enkelt dumhed, da en villain slowspiller sin AK, og jeg tror hele vejen at mit AT er god..
Men nej..

Maj 4.(+$21)
Der skete ikke det vilde, Fik ikke gode kort eller ramte ret meget.
Så lidt stille.

Min graf for de første par dage i maj...


No comments: