Wednesday, January 3, 2007

EuroBet - et sindsygt sted for pokermaniacs :-)

Så er vi i gang og spørgsmålet til dette spæde år er, hvordan skal poker strategien lægges.
Der er elementer i mit spil som skal strammer gevaldigt op.

Jeg er nok semi-loose aggressiv i min spillestil, og til tider semi-tight aggressiv. Jeg har nogle gange taget mig selv i at blive passive, men det er (for mig) en tabende situation. Bliv ikke passiv og bliv ikke bange for at spille og bette, man skal aldrig være for smart til at folde på et move til et Re-raise.

Jeg vil i det nye år, granske mit cash spil til at spille fornuftigt og ikke bare tilfældigt poker. Det synes jeg til tider jeg har gjort i ’06.
Endvidere vil jeg spille flere turneringer store som små. Jeg vil spille en del SNG’s 9mands turbo, 18 mands og til tider 27 mands. Ofte inden for rangen $10-$30.

Jeg spillede en $3000 GTD rebuy turnering på ladbrokes 1. dec.
230 tilmeldte og jeg havde lagt mig en stabil strategi.
Første time i rebuy helvedet, skulle jeg spille tight og kun gå med på A+KQJ10 + pairs.
Raise QQ-KK-AA + AK. Eller ser spillet meget op til om der er raisere eller callere, eller om man kan stjæle en pot I ny og næ.

Det gik fint og uden rebuy gik jeg videre til time 2 over gennemsnit.
Der efter kommer der en stile time, da spillere nu ikke kan rebuy’e længere og man lige skal finde sit ståsted.
2 time gik og jeg lå stadig over average.

3 time. Nu begynder folk for alvor at rører på sig, det er en mærkelig stemning der hersker i denne periode. Man kan ikke spille poker længere, der er ALL-in eller fold.
Så hvis man er med er man all-in eller delvis. Her spiller man sine kort tight og venter..
Normalt siger man at man ikke kan vinde en turnering uden at være heldig et par gange eller 4.
Man skal være en del at 3-4 coinflips i løbet af disse 3-5 timer.
Og det giver jo også bedst at være bagud, men ramme på tunr/river.

Jeg gik nu heller ikke forbi, og man kan som regel føle om det er en turnering man har medvind i.

Pocket QQ. Sidder i baghånd, blinds 400/800. Jeg har 37.000 og der er 1 raiser med 5000 og 2 caller før mig. Så føler egentlig at det er et forsigtigt steel, da raiser er noget aggressiv.
Jeg går all in og håber egentlig med et call, da jeg sætter ham til KQ, AX eller lille par.

Raiser folder (huh, ok så havde jeg nok gættet rigtigt), men bliver kaldt af en af callerne som sidder og lurer med KK.. OUCH…

Ragged flop, turn (NADA) , river: Q….. Yes SIR… 74000 og nr. 1 i turnering med 60 tilbage.
Den fik pulsen en anelse op i gear..puha..

Senere løb, jeg desværre ind en en dårlig spillet hånd med JJ, jeg folder på river da jeg mener jeg er slået…
AK bliver slået af JJ senere.. danm..

Og til sidst 4:10 t. bliver jeg spist af blinds og går all-in med Q8off.
En klam 14 plads.. ÆV.
$43,6 blev det til (buy-in 10+1 x 2(1 stk addon))
Vinder tog hjem $1450 eller der omkring..

Dagen endte i BR=$345.

I går gik et lille lys op for mig.
Eurobet – et sindssyg sted NL100.
WOW hvor spiller folk hjernedød og aggresivt.

Jeg sad til bord med en fyr, som gik all in konstant. –HUH..
Det er jo nem at pille ned, men man skal lige samle en fin hånd op.
Jeg fik endelig QQ og ganske korrekt gik ham all in igen, dog kun med $60 jeg havde $240
Han havde A3 og ramte A på turn.. danm.
Men han blev ved og lidt senere samlede jeg AK op og kaldte endnu et af hans ALL-ins.
Denne gang havde han 85off.. ???? LOL…
NAM…lige i foret med det hele..Mærkelig mand..

Men hvis man spille lidt organiseret og semitight/Super aggressivt, så er der mange $$ at hente, de kalder med det værste L*** .. J
Dog er risikoen for bad beat en del stor.. Men det er fun poker, da adrealinen kører og de rigtige beslutninger skal tages.
Så kan man tage et koldt brusebad på pokerstars bagefter, for lige at køle lidt af…

Dagen endte med BR=392 (cashede $150 ud)
Det bliver jeg vist desværre nødt til tider, da julegaverne blev købt med bankens penge.

No comments: