Friday, January 12, 2007

Villian: Runner - Runner - Straight...dammit..

Der er gået et par dage siden jeg sidst skrev ind.
Der har været noget selvransagelse.
Jeg løb ind i nogle voldsomme badbeats, som jeg kunne have været undgået, hvis jeg spillede passivt og super ulta tight, hvor nuts kun spillet.

Eksempel på mine spil i disse dage.
SNG i onsdags.
Vi er 4 tilbage – gevinst til 3.
Jeg sidder i baghånd og 2 x fold og har pocket 66.
Jeg har 1000 chips tilbage, min modstander 1200.

Blinds 100/200.

Villian (SB) caller blinds 100 + Jeg (D) caller blinds 200. BB caller + MP villian folder.
Pot: 600 (min stack 800)

Flop: KK5 rainbow

Villian checker.
Her er det så at jeg føler at når han checker efter floppet, så plejer han ikke at have noget, normalt better han en føler ud, enten som continuation bet eller regulært bet.
Jeg mener ikke han har en K.
Jeg vil forsøge at tage potten med mine 6’ere, jeg better all-in 800 i en 600 pot.
Pot 1400.
Villan har 1100 tilbage og skal calle 800 for at vinde 1400.

Udfra en overordnet betragtning vil jeg nok ikke calle, da der er stor chance for at jeg har en K, og vil double op + at villian sidder med 300 chips tilbage og kan lige betale BB. -> sikker ude. (næsten)

Dog set fra et matematisk synspunkt

Hvis han sætter mig til Bluff, og han mener han kan vinde på overkort, Villians hånd: A+J.
Han har 17% chance for at ramme på turn og yderligere 17% for at ramme på river.
Så har han 8 outs = ca. 34% chance for at trække et vinderkort på turn+river.

8 outs / Bet: $800 / pot: $1400
ca. 32% chance for at ramme på turn + river

100/32 = 3,13 -> dvs han rammer 1 gang ud af 3,13 gange, dermed også misser han 2,13 gange ud af 3,13 gange.

Dermed er forholdet mellem at han rammer og IKKE rammer = 2,13:1

Så hvis han ville køre 100% matematisk skulle han KUN calle mit bet hvis bettet var på 1400/2,13 = $642 chips

Eller han skulle have haft 1,75:1 til at call.


…… Er det ikke nogenlunde korrekt ……. Oder was ?

Men han caller : og TURN: 10 + RIVER : Q
Så han rammer runner, runner straight… dammit.

Sådan er det bare…. Så’n har det været de sidste par dage.

Min Poker Stars graf i 2007:


Jeg synes godt at break-even-stregen ligger forkert :-)

oooo 0000 oooo
Jeg tænker en del på min spillestil og vender og drejer hvordan det kan gøres anderledes, da der
er nogle elementer som simpelthen bare skal sorteres fra.

Men så i går, satte jeg mig til NL50 cash 10-hand borde.
Med en anden tror på at min spille stil skulle lægges om.
Der skal mere fokus på tight spil og ikke raise for at vinde på semi-bluffs og middel pairs.

Koncentreret spil – ca. 1:30 spil
Hands 100
Saw flop 37%
Flop turn 56%
Turn river 67%

Det blev til en winnings på + +110

BR er nu: 183-,

Hvis jeg skal nå mit mål -> $1000, så skal der focus og jeg skal holde mig selv i linie.

Nu får vi se..



hmmm det tror jeg nok de kan gøre.




No comments: