Monday, March 5, 2007

Man skal gå meget igennem

Jeg tror jeg har fundet min akilleshæl.
Jeg har det med at vinde i starten af en session, og tabe til sidst.
2 ting. Ét er at stoppe noget før og derved afslutte bordet med +.
Det er bare svært når man sidder og vinder og har momentum, men det er faktisk -synes jeg - svære at stoppe når man taber, for så vil man gerne even out og vinde det tabte tilbage.

Men mit største problem er at jeg tilter..

TILT:Hvis en spiller lige har været udsat for et slemt tab eller har været meget uheldig ser man af og til at de tilter. De glemmer alt om at spille fornuftigt.

Jeps...den er god nok...det er her jeg bliver katagoriseret.
Jeg har tænkt en del over det her i weekenden og vendt men en af mine venner.

Jeg har det svært med uretfærdighed i hverdagen, og bliver irriteret når jeg hører om folk som bliver uretfærdig behandlet. Derfor forsøger jeg at behandle andre som jeg gerne vil behandles.

Men når man så bevæger sig ind i pokerens forunderlige verden, så kan det være svært at sluge de mange uretfærdigheder som kommer ens vej.
Det er her man skal skille sig ud hvis man virkelig vil vinde i Poker.

Her er et lille udsnit af hvad jeg fik i nakken iaftes:




Jeg: QQ
Jeg better en del på flop og en hel del på turn, men kan ikke ryste ham af ???
Hvad sker der ??


Jo den kom skal på River.
Hvorved Villian skriver i chatten.

"Gotta love that river"
:-) den var svært at sluge...


Den her er lidt mere ok at follow for Villian.

Jeg: 7d9d

Villian better ½ x pot postflop, hvilken jeg egentlig synes at ok at calle. Pot $28

Turn: 10..nice.
Villian better $20 - jeg venter lidt... kigger igen, jo den er god nok..
Jeg raiser ham $50.

Han går all-in med $78 og jeg caller. Og en bette træls 6'er dukker op på river..Ouch...
Den var dyr..
jo jo det går godt...


Her sidder jeg med ad8d og flopper nut flush:

Pot preflop er $12 (NL50)
Jeg må indrømmer at jeg slowspillede den.

Jeg better ½ pot, men det kunne han lide :-) han raiser mig $15.
Jeg kalder i håb om at han smider hele sin stack ind på turn.
Umiddelbart sætter jeg ham til AK eller medium højt par, da han raisede preflop, med $5. Muligvis KK eller 1010.
Jeg forsøger at logge det sidste ud af ham.
Turn: 6.
Jeg checker og han går all-in med $52
Nu er jeg sikker, tribs... Men jeg jubler jo lidt, da jeg har nuts..
Men men men , der kommer ikke bare en 6, 10 eller K til at fuldbyrde han hus,, nej der skal træse på mig :) han river en 3 og Quads smadre min flush og mit logge spil bliver gjort til skamme.
-- det er lidt morsomt, for nu hvor jeg skriver om det, kan jeg godt trække lidt på smilebåndet, da det bare er pisse uheldigt, men havde allige vel 23% chance for at rammer en af de 4 på bordet. --

Inden sidste hånd, sad jeg egentlig og spillede ok på NL50..
Havde $97 og har aftalt med mig selv at når jeg nåede $100 så ville jeg stoppe for aftenen og lukke ned. Så havde jeg minimeret tabet til $70.
Men så kom ovenstående hånd..
Jeg stoppede nu herefter, men med en del værre smag i mulen end hvis jeg bare lige havde fået $3 mere i en unraised pot..

---

Nu kigger jeg lige på situationen og kommer seriøst tilbage med nogle vindende moves og en langsomt voksende BR.

2 comments:

Anonymous said...

Hey, har præcist samme problemer.

Måske skulle vi spille lidt sammen ;)?

GusX42 said...

Ja, vi må jo stå sammen og forsøge at komme en skridt videre.
MSN: gugge42@hotmail.com